Οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα "Το παιδί, η πόλη, τα μνημεία" κινητοποίησαν και τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου και σταδιακά τις τελευταίες 4 εβδομάδες επιδίδονται με την βοήθεια του εικαστικού του σχολείου κου Νίκου Τσολάκογλου σε επιτοίχια ζωγραφική (εν εξελίξει ακόμα) γνωστών έργων τέχνης ευρωπαίων ζωγράφων (Ματίς, Πικάσο, Σινιάκ, Βαν Γκογκ κλπ) τονίζοντας ότι η ευθύνη για το δημόσιο χώρο είναι δική τους βελτιώνοντας έτσι τον αύλειο χώρο και αναβαθμίζοντας εικαστικά την αισθητική του σχολείου.
Ολοκληρώθηκε η πρώτη και σημαντικότερη φάση των εικαστικών εργαστηρίων με το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης που κράτησε 2 εβδομάδες και πέρασαν όλες οι τάξεις. Τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν από την επιμελήτρια του ΜΕΠΤ κα Αθανασία Σκληρού με τη βοήθεια της φοιτήτριας της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών κας Σοφίας Κυριακίδου. Τα εργαστήρια είναι ο προάγγελος της φετινής έκθεσης ζωγραφικής που οργανώνεται από το σχολείο μας με τίτλο: "Η Ελλάδα που αγαπώ", σε συνεργασία και με εικαστικούς, η οποία θα παρουσιαστεί από 1 έως 15 Νοεμβρίου στο Π.Κ. Μελίνα του Δήμου Αθηναίων.
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο των εικαστικών δράσεων του σχολείου μας θα πραγματοποιηθούν με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας εικαστικά εργαστήρια με το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης. Τα εργαστήρια θα γίνουν στο πρωινό πρόγραμμα του σχολείου ύστερα από τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος. Από τα εργαστήρια θα προκύψουν τα έργα των μαθητών/τριών που θα συμμετέχουν στην έκθεση ζωγραφικής με τίτλο: «Η Ελλάδα που αγαπώ». Η έκθεση προγραμματίζεται για τον Νοέμβριο του 2019. Υπεύθυνη των εργαστηρίων θα είναι η κα Αθανασία Σκληρού, επιμελήτρια του Μουσείου.
Το πρόγραμμα είναι το παρακάτω:
|
ΠΕΜΠΤΗ 14/2 |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15/2 |
ΤΕΤΑΡΤΗ 20/2 |
ΠΕΜΠΤΗ 21/2 |
1 |
Β |
Δ |
Α |
Β |
2 |
Β |
Δ |
Α |
Β |
3 |
ΣΤ |
Γ |
Ε |
Γ |
4 |
ΣΤ |
Γ |
Ε |
Γ |
5 |
Ε |
Α |
ΣΤ |
Δ |
6 |
Ε |
Α |
ΣΤ |
Δ |
Οι Α, Β, Δ τάξεις σήμερα με την καθοδήγηση του εικαστικού του σχολείου μας κ. Νίκου Τσολάκογλου βγήκαν στο προαύλιο και ζωγράφισαν την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, όπως αυτή φαίνεται από την αυλή μας τονίζοντας ταυτόχρονα και στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος. Η άσκηση είναι στο πλαίσιο της εκαστικής προσέγγισης και βελτίωσης του περιβάλλοντος χώρου, αφού βρισκόμαστε σε διαδικασία προετοιμασίας των εξωτερικών τοιχογραφιών που θα ζωγραφίσουν ο εικαστικός μας με τα παιδιά.
Σήμερα 11 Ιανουαρίου οι μαθητές και μαθήτριες των Δ΄και Ε΄ τάξεων συνοδεία των εκπαιδευτικών Μώρου Σταματίας, Τσολάκογλου Νίκου και του Διευθυντή του σχολείου επισκέφτηκαν το Μουσείο Μπουζιάνη για να ξεναγηθούν από την κα Ελένη Κυπραίου στην έκθεση γλυπτικής "Τηνιακοί Μαρμαρογλύπτες" στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα "Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία". Οι μαθητές/τριες γνώρισαν την τέχνη της γλυπτικής, αναγνώρισαν ποιότητες και υφές στο μάρμαρο, είδαν γλυπτά και διέκριναν χαρακτηριστικά γνωρίσματα καθώς και έμαθαν για τη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη Γιαννούλη Χαλεπά. Συζήτησαν ακόμα για τους βανδαλισμούς των γλυπτών στον δημόσιο χώρο καθώς και την αποκατάσταση των ζημιών όπου μπορεί να γίνει.
Η γιατρός και ζωγράφος Vesna Mirceva μας παραχώρησε ένα έργο της (Ανεμόμυλοι 40Χ40 εκ. μεικτή τεχνική) για την πινακοθήκη του σχολείου μας. Την ευχαριστούμε πολύ.
Το απόγευμα της Τρίτης 11 Δεκεμβρίου ο Διευθυντής του σχολείου και οι δασκάλες της Δ΄και Ε΄τάξης κα Σέρφα Ιωάννα και κα Μώρου Σταματία παρακολούθησαν το εισαγωγικό επιμορφωτικό σεμινάριο του προγράμματος (τόσο στην αίθουσα του 72ου Δ.Σ Αθηνών όσο και στο πεδίο, στην περιοχή του Θησείου υπό βροχή) στο οποίο εντάχθηκε το σχολείο μας με τίτλο: "Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία" και το οποίο αποτελεί πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων. Η Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθηνών έδωσε τη δυνατότητα να συμμετάσχουν και σχολεία εκτός των ορίων του Δήμου Αθηναίων. Το πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019 (αρ.πρωτ. 129389/Δ7). Το σκεπτικό είναι οι παντός είδους φθορές και οι βανδαλισμοί, η αδιαφορία και η εγκατάλειψη που απειλούν καθημερινά τα γλυπτά, τα μνημεία και τα ιστορικά κτήρια της Αθήνας και στη δική μας περίπτωση της πόλης μας της Δάφνης. Η αγωγή στις αξίες και τη φροντίδα της πόλης ως πυρήνα της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού είναι απαραίτητη από τα σχολικά χρόνια των μαθητών. Στο πλαίσιο του προγράμματος θα επιλέξουμε και θα ασχοληθούμε με ένα γλυπτό στο δημόσιο χώρο της περιοχής του σχολείου μας, το οποίο θα επισκεφτούν οι μαθητικές ομάδες, θα διερευνήσουν την πολιτιστική και ιστορική του αξία και τη σχέση με την πόλη και την μνήμη της. Θα επισκεφτούμε το Μουσείο Μπουζιάνη για να δούμε την έκθεση των Τηνιακών μαρμαρογλυπτών, θα έρθει στο σχολείο μας γλύπτης και συντηρητής και η παιδαγωγική διαδικασία που θα λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας θα ολοκληρωθεί με την τελική παρουσίαση των σχολείων στην Τεχνόπολη όπου θα στείλουμε βίντεο της πορείας του project ή πόστερ τον Μάιο του 2019.
Σήμερα οι Α΄και Β΄ τάξεις με τις δασκάλες τους κα Αλίβερτη Μαρία και Μιχεληνάκη Μαρία και τη συνοδεία του Διευθυντή του σχολείου Νίκου Ευσταθίου επισκέφθηκαν την έκθεση ζωγραφικής: "Αληθινά Έργα" του Γιώργου Μπουζιάνη στο Μουσείο Μπουζιάνη. Η έκθεση αποτελεί προπομπό των εκδηλώσεων για τα 60 χρόνια από το θάνατο του καλλιτέχνη, το 1959 και αφετηρία των επετειακών δρώμενων που θα καλύψουν το έτος 2019. Η έρευνα του Μουσείου για τον μεγαλύτερο εξπρεσιονιστή της Ελλάδας αποκαλύπτει από την 17η Οκτωβρίου έως και την 30η Νοεμβρίου στο κοινό: δύο πρώιμα πορτραίτα και ένα πρωτοεμφανιζόμενο τοπίο, πέντε σημαντικότατες ελαιογραφίες της ύστερης περιόδου, δύο ακουαρέλες, και δώδεκα σπάνια σχέδια. «Το θέμα δεν παίζει κανένα ρόλο στη ζωγραφική. Εκείνο που βαραίνει είναι το τι θα βγάλεις από το θέμα. Προέχει πάντα το αποτέλεσμα. Άνθρωπος, ζώο, αντικείμενο, όλα μιλούν σε εκείνον που ξέρει να ακούει. Εκείνο που έχει σημασία είναι το πώς θα δεις, αλλά πιο πολύ το πώς θα ζήσεις μέσα σου μια οποιαδήποτε φόρμα. Στο έργο μου συνεργάζεται το αίσθημα (ένστικτο) και η νόηση, αν και το αίσθημα νομίζω ότι πρέπει να προηγείται. Τυχαία τίποτε δεν γίνεται. Η αρμονική συνεργασία των δύο αυτών βασικών στοιχείων, δημιουργεί το αληθινό έργο». (Γ. Μπουζιάνης)
Στην έκθεση ξεναγήθηκαν από τον επιμελητή της έκθεσης κο Φοίβο Κυπραίο, ο οποίος απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών.
Οι μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ τάξης με τον εικαστικό του σχολείου μας κο Νίκο Τσολάκογλου ασχολήθηκαν με τις επιβλαβείς συνέπειες του καπνίσματος και συμμετείχαν με 8 ζωγραφικά έργα στον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα: "Η Ζωή χωρίς Κάπνισμα". Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί από κριτική επιτροπή του 9ου Πανελλήνιου Μαθητικού Συνεδρίου "Παιδεία για έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα" και κάποια έργα θα εκτεθούν στο Πνευματικό Κέντρο Τρικάλων.
Με πολύ ενδιαφέρον παρακολούθησαν χθες, 24 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους κα Πολίτου και κα Μώρου και τον διευθυντή του σχολείου το βιωματικό εικαστικό εργαστήρι με τίτλο: Μια βαλίτσα για την Ευρώπη στο πλαίσιο του εικαστικού project "The Garden..." της καθηγήτριας τέχνης Τζένης Μαρκέτου στην παλαιά βιβλιοθήκη της Σχολής Καλών Τεχνών. Το εργαστήρι υλοποίησε η εικαστικός κα Λέτσιου μαζί με 4 φοιτήτριες της ΑΣΚΤ (Ελπίδα Φραγκεσκίδου, Ιόλη Κατσαρού, Βασιλική Κούκου, Ευστρατία Μαχαιρίδη), ενώ η κα Μαρκέτου ξενάγησε στον χώρο και μίλησε για την ιδέα της στα παιδιά. Η εμπειρία αυτή δεν περιγράφεται με λόγια...
Οι Ε΄και Στ΄ τάξεις θα συμμετάσχουν στις 24 Σεπτεμβρίου 2108 στο βιωματικό εικαστικό εργαστήριο "Μια βαλίτσα για την Ευρώπη" με την εικαστικό Μαρία Λέτσιου με αφορμή το διετές και εν εξελίξει εικαστικό project της εικαστικού Τζένης Μαρκέτου με τίτλο "The Garden: All the Fearful and Joyful Things Joining One to the Other", το οποίο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο κοινό από τις 21 έως και 24 Σεπτεμβρίου 2018 στην Παλαιά Βιβλιοθήκη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας (ΑΣΚΤ).
Στόχος του εργαστηρίου είναι η εμπλοκή των νέων σε μια διερεύνηση της ταυτότητας και του πολιτισμού μέσα από τον υλικό πολιτισμό και τα νοήματα που επενδύονται στα αντικείμενα και τις εικόνες από τους ανθρώπους. Η ιδέα “Μια βαλίτσα για την Ευρώπη” έχει ως αφορμή τη μετακίνηση ατόμων και τα νέα κύματα προσφύγων που αναδιαμορφώνουν τη σύνθεση του πληθυσμού στην Ευρώπη και αλλού. Αυτές οι νέες κοινωνικές συνθήκες προκαλούν φόβο σε πολλούς ανθρώπους. Ποια ιδέα της κουλτούρας υπάρχει πίσω από τον φόβο; Αυτό και άλλα ερωτήματα διερευνώνται μέσα από τα μάτια και την κριτική αντιμετώπιση των νέων στο εικαστικό εργαστήρι, όπου η κατασκευή των εικόνων αποτελεί το πεδίο διερεύνησης προσωπικών και συλλογικών νοημάτων του πολιτισμού.
Τα γύψινα γράμματα της Δ΄ τάξης και του καθηγητή της Α.Σ.Κ.Τ. Ζάφου Ξαγοράρη δημιουργημένα από την εργαλειοθήκη εφήμερων επιγραφών που παραχωρήθηκε στο σχολείο μας από τον καλλιτέχνη στο πλαίσιο εικαστικού project της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, ταξιδεύουν και εκτίθενται αυτήν την περίοδο σε ομαδική εικαστική έκθεση στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Σάσσαρι στη Σαρδηνία (Ιταλία).
No man's library / La Biblioteca di Tutti Opening 10th May 2018 Ex Biblioteca Universitaria di Sassari. The last profile of our countdown! The work of Zafos Xagoraris (Athens, 1963) is the fruit of accurate research focalized on the life of communities that from time to time he includes in his projects. Many of his installations in public spaces are interactive. With students and kids from primary school he creates performative moments based on inclusiveness. He maintains that creativity can have a great social impact, above all in moments of crisis. The created images often become Freudian symbols of traumas suffered. Sound is predominant in his work. Protagonist of his shelves: the letters of the Greek alphabet realized during the workshop in collaboration with the students of the school in Dafni G. Bouzianis and the Educational Program of the Onassis Cultural Center. http://zafosxagoraris.net/
Info: http://www.radioartemobile.it/nomanslibrary/
Το έργο του Ζάφου Ξαγοράρη (Αθήνα, 1963) είναι ο καρπός της ακριβούς έρευνας εστιασμένης στη ζωή των κοινοτήτων που από καιρό σε καιρό συμπεριλαμβάνει στα σχέδιά του. Πολλές από τις εγκαταστάσεις του σε δημόσιους χώρους είναι διαδραστικές. Με τους μαθητές και τα παιδιά από το δημοτικό σχολείο δημιουργεί εκλεκτικές στιγμές βασισμένες στην ένταξη. Υποστηρίζει ότι η δημιουργικότητα μπορεί να έχει μεγάλο κοινωνικό αντίκτυπο, κυρίως σε στιγμές κρίσης. Οι δημιουργούμενες εικόνες συχνά γίνονται φροϋδικά σύμβολα τραυμάτων που υπέστησαν. Ο ήχος κυριαρχεί στο έργο του. Πρωταγωνιστής στα ράφια του: τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου σε συνεργασία με τους μαθητές του σχολείου της Δάφνης "Γ. Μπουζιάνης" και το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Πολιτιστικού Κέντρου Ωνάση.
Ολοκληρώθηκε σήμερα η έκθεση ζωγραφικής χαρακτικής "Ζωγραφίζοντας έρχεται η όρεξη" στο Μουσείο Μπουζιάνη και τα έργα των καλλιτεχνών και των παιδιών μεταφέρθηκαν στο σχολείο. Αρκετά παιδιά επισκέφτηκαν με τους δασκάλους τους την έκθεση και ξεναγήθηκαν σε αυτή. Τους ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη.
Με μεγάλη επιτυχία και πολύ κόσμο έγιναν στις 18 Απριλίου 2018 τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής χαρακτικής «Ζωγραφίζοντας έρχεται η όρεξη» στο Μουσείο Μπουζιάνη. Η έκθεση διοργανώθηκε από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Δάφνης «Γεώργιος Μπουζιάνης», την Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθηνών, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και τον Οργανισμό Πολιτισμού του Δήμου Δάφνης Υμηττού.
Τους επισκέπτες και επίσημους προσκεκλημένους υποδέχθηκε ο Διευθυντής του σχολείου Νίκος Ευσταθίου που είχε την οργάνωση και γενική επιμέλεια με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Στα εγκαίνια χαιρέτισαν ο Δήμαρχος Δάφνης Υμηττού κος Μιχάλης Σταυριανουδάκης, ο Πρύτανης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών κος Πάνος Χαραλάμπους, ο πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κος Θεόδωρος Φορτσάκης, η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κα Μαρία Δημοπούλου και η επιμελήτρια της έκθεσης κα Λουίζα Καραπιδάκη. Την εκδήλωση τίμησαν οι παρουσίες του Ειδικού Γραμματέα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης κου Δημήτρη Παπαδημητρόπουλου, του Προέδρου του Οργανισμού Πολιτισμού του Δήμου κου Φίλιππου Φόρτωμα, του Αντιδημάρχου κου Κωνσταντίνου Λιούτα, του Προέδρου Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου κου Νίκου Ντίνου και της Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής της Α/θμιας εκπαίδευσης κας Αργυρούλας Βογιατζόγλου.
Οι επισκέπτες παρακολούθησαν ένα μικρό μουσικό πρόγραμμα με τραγούδια για τη διατροφή από τους μαθητές και τις μαθήτριες του 5ου Δημοτικού Σχολείου Δάφνης και τον μουσικό Βαγγέλη Αυγέρη και περιηγήθηκαν στους ορόφους στα εικαστικά έργα των καλλιτεχνών που παραχώρησαν τα έργα τους στην πινακοθήκη του σχολείου και στα έργα των μαθητών, όπου τους ξενάγησε η επιμελήτρια του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης κα Αθανασία Σκληρού.
Ολοκληρώθηκε το στήσιμο της έκθεσης "Ζωγραφίζοντας έρχεται η όρεξη" στο Μουσείο Μπουζιάνη και αναμένουμε με ανυπομονησία την Τετάρτη που θα γίνουν τα εγκαίνια. Η κούραση ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπά μας αλλά και ο ενθουσιασμός μας έκανε να ολοκληρώσουμε σήμερα το στήσιμο των έργων παιδιών και ενηλίκων. Ο διευθυντής του σχολείου Νίκος Ευσταθίου, η επιμελήτρια της έκθεσης κα Λουίζα Καραπιδάκη, η επιμελήτρια του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης κα Αθανασία Σκληρού, η εικαστικός κα Μαρία Πάστρα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κα Ευαγγελία Χριστοφή και Ιωάννα Σέρφα, ο κος Δικαίος Φλωράτος φίλος του σχολείου μας καθώς και η κα Θεανώ Κοτταρίδου και 3 εθελοντές (ο Νίκος, η Έλενα και η Ελένη) από το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης ένωσαν τις δυνάμεις τους για 9 ώρες σήμερα και το αποτέλεσμα θα το χαρείτε σε τρεις ημέρες.
Περισσότερα Άρθρα...
- Εργαλεία Αποσυναρμολόγησης - Παρουσίαση
- παραχώρηση έργου τέχνης "Εργαλειοθήκη Εφήμερων Επιγραφών"
- Παρουσίαση προγράμματος "Εργαλεία Αποσυναρμολόγησης"
- εργαστήρια ζωγραφικής με το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης
- Εργαλεία αποσυναρμολόγησης - 6η Συνάντηση
- Εργαλεία αποσυναρμολόγησης 4η- 5η Συνάντηση
- Εργαλεία αποσυναρμολόγησης - 2η συνάντηση
- Εργαλεία αποσυναρμολόγησης - 1η συνάντηση
- Νοιάζομαι και Δρω (8) - Συμμετοχή σε μια ανέφικτη συνέλευση
- Εικαστικά εργαστήρια με την Τζένη Μαρκέτου