Σήμερα 25 Οκτωβρίου επισκέφθηκαν το σχολείο μας η κα Ντίνα Αναστασιάδου, ζωγράφος και γλύπτρια μαζί με την Sonoko Fujii Ιαπωνίδα δασκάλα του origami (παραδοσιακής ιαπωνικής χαρτοδιπλωτικής). Οι δυο κυρίες γνώρισαν τα παιδιά της Γ΄τάξης από τα οποία άκουσαν και το τραγούδι του σχολείου μας και ξεναγήθηκαν στο σχολείο και την πινακοθήκη μας. Η κα Αναστασιάδου μας είχε παραχωρήσει έργο τέχνης σε προηγούμενη επίσκεψη της και η κα Fujii μας δώρισε ένα στεφάνι (κότινο) και δυο πουλιά γερανούς (σύμβολα της Ιαπωνίας) φτιαγμένα από χαρτί με την τεχνική του οριγκάμι. Η επίσκεψη ήταν στο πλαίσιο της συνεργασίας του σχολείου μας με την Ιαπωνική Πρεσβεία και τις επιδείξεις Origami που θα γίνουν για τους μαθητές μας στο επόμενο ταξίδι της κας Fujii στην Ελλάδα από το Τόκιο που μένει μόνιμα.
Από την Τετάρτη 28/9/16 και για τρεις ημέρες υλοποιήθηκαν τα εικαστικά εργαστήρια σε όλες τις τάξεις σε συνεργασία με το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και την εικαστικό του Μουσείου κα Αθανασία Σκληρού. Τα έργα των μαθητών/τριών θα εκτεθούν στην έκθεση ζωγραφικής - χαρακτικής που ετοιμάζει το σχολείο μας με τίτλο: "Σκιές και Καραγκιόζης Project" στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα του Δήμου Αθηναίων το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου 2017.
Ο Διευθυντής Νίκος Ευσταθίου και η δασκάλα της Ε΄ τάξης Σταματία Μώρου συμμετείχαν στην επιμορφωτική συνάντηση της Α΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών στην εικαστική έκθεση των Katayoun Karami και Neda Razavipour «The House of Sleep» με αφορμή το προσφυγικό θέμα και την έννοια του σπιτιού στη Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα (Ψυχικό) την Δευτέρα 11 Απριλίου 2016.
Η Katayoun Karami και η Neda Razavipour είναι εννοιολογικές εικαστικοί.
Τα έργα τους παρουσιάζουν κοινωνικά θέμα που σχηματίζονται γύρω από τις εμπειρίες τους στο σημερινό κόσμο όπως τις βιώνουν μέσα από τα ΜΜΕ, χρησιμοποιώντας απλή καθημερινή γλώσσα και γνωστά σύμβολα. Στο έργο τους στη Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα, εργάστηκαν πάνω στην επίκαιρη έννοια του «προσφυγικού» και του «πρόσφυγα».
Το σπίτι και η γη είναι το κύριο θέμα. Για τους περισσότερους το να έχουν μαζί τους ένα κομμάτι της γης τους, τους κάνει να αισθάνονται ότι κουβαλάνε ένα πολύτιμο κομμάτι από το σπίτι τους. Εργάστηκαν επίσης πάνω στην ιδέα του νερού και του εδάφους δεδομένου ότι είναι οι δύο κύριες προκλήσεις για τους πρόσφυγες. Το σημείο εκκίνησης είναι η ιδέα και η απώλεια του σπιτιού σε συνδυασμό με τις ειδήσεις και τις πληροφορίες από όλο τον κόσμο τα τελευταία χρόνια, για τη μετανάστευση και τους πρόσφυγες παράλληλα με τα οικονομικά προβλήματα και την ανασφάλεια για τα οποία οι Έλληνες πλέον πρέπει να αγωνίζονται.
Σκοπός της επιμόρφωσης ήταν και η προετοιμασία για το σχολείο μας της εννοιολογικής εγκατάστασης αναπλαισίωσης έργου του Βλάση Κανιάρη, που ετοιμάζεται για του χρόνου με την Στ΄τάξη σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.