Ο Διευθυντής του σχολείου σήμερα παρευρέθηκε στην ξενάγηση της εικαστικής έκθεσης "ΦΕΚ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ" στο Εθνικό Τυπογραφείο από την ιστορικό τέχνης κα Λουίζα Καραπιδάκη στο πλαίσιο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του Γραφείου Πολιτιστικών Θεμάτων της Α΄ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών. Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα που οι εικαστικοί είχαν την δυνατότητα να τα δημιουργήσουν εκθέτοντας τον προβληματισμό τους και την δική τους ερμηνεία μετά από την επαφή με το Εθνικό Τυπογραφείο, όπου καταγράφονται και δημοσιεύονται οι Νόμοι του Κράτους. Η προσέγγιση ήταν χρήσιμη για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε΄ και Στ΄τάξης. Στις φωτογραφίες παρουσιάζονται τα έργα της Έλλης Χούσου Μωραϊτη (ΦΕΚ στο φως και το σκοτάδι) και του Γιάννη Ψυχοπαίδη (Λόρδος Βύρων, Ελληνικά Χρονικά).
Ο Διευθυντής του σχολείου και οι κυρίες Καραμάνη, Μώρου και Πολίτου, δασκάλες του σχολείου μας συμμετείχαν στην Ημερίδα για την αξιοποίηση της ψηφιακής εφαρμογής «Σύνθεση Ιδεών Μορφών και Εργαλείων για την πολιτιστική και καλλιτεχνική εκπαίδευση» και στην ξενάγηση στην έκθεση με έργα Pablo Picasso και Jean Cocteau, οι καινοτόμοι του Μοντερνισμού στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016. Στις φωτό διακρίνονται οι εκπαιδευτικοί που επιμορφώνονται σε θέματα τέχνης και οι πίνακες: "Δαφνοστεφανωμένος Ορφέας" του Jean Cocteau "Μορφή με ριγέ μπλούζα" του Pablo Picasso.
Γνωριμία και μελλοντική συνεργασία με την Αγγλίδα εικαστικό καλλιτέχνη Arabella Dorman πραγματοποιήθηκε σήμερα 11 Ιανουαρίου 2016 στο Τσέλσι, στο ατελιέ της. Σκοπός της επίσκεψης του διευθυντή του σχολείου ήταν να συζητήσει με την καλλιτέχνιδα την εγκατάσταση στην εκκλησία του St James στο Piccadilly όπου η ζωγράφος παρουσίασε την εγκατάσταση "The Flight". Η εγκατάσταση αυτή, επηρεασμένη από το προσφυγικό ζήτημα της Συρίας και τον ερχομό προσφύγων στην Λέσβο και τα άλλα νησιά, αποτελείτο από μια κρεμασμένη λέμβο από το κλίτος της εκκλησίας στην οποία αιωρούνταν 3 σωσίβια (δυο ενηλίκων και ενός παιδιού) θύματα της εκμετάλλευσης των διακινητών αλλά και του πόθου των προσφύγων να βρουν καινούρια και ασφαλή πατρίδα. Οι εντυπώσεις από το θέαμα αυτό αλλά και η συζήτηση με την ζωγράφο θα μεταφερθεί στους μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου που ασχολούνται μέσω του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με το προσφυγικό ζήτημα και με τα δικαιώματα του ανθρώπου.
Ταυτόχρονα βρέθηκε η ευκαιρία να γνωρίσει η ζωγράφος το σχολείο μέσα από τις εικαστικές μας δράσεις και υποσχέθηκε, όταν ξαναβρεθεί στην Αθήνα, να μας επισκεφτεί και να μιλήσει με τα παιδιά.
Η Αραμπέλα Ντόρμαν είναι ζωγράφος ακτιβίστρια, έχει ταξιδέψει και ζωγραφίσει στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν και τώρα προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το Λονδρέζικο κοινό και την Ευρώπη γενικότερα για το προσφυγικό ζήτημα μέσα από την τέχνη. Μέσω των έργων της αποτυπώνει τόσο την τραγικότητα του πολέμου όσο και τις ευαίσθητες στιγμές των ανθρώπων που ζουν τον πόλεμο και που δεν χάνουν την ελπίδα τους για το μέλλον.
ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗ ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ ΜΑΣ
Με ιδιαίτερη χαρά δεχθήκαμε στην συλλογή των έργων του σχολείου μας 2 μικρές ακουαρέλες της Κατερίνας Χαριάτη Σισμάνη, μιας εκ των τριών μαθητών του Γιώργου Μπουζιάνη. Ο γιος της Χαρίλαος Σισμάνης μας παραχώρησε τα 2 έργα φροντίζοντας για τον αισθητικό εγγραμματισμό των μαθητών μας αλλά αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα το έργο μας στην τέχνη.
1.Τρεις γυναίκες στον βράχο (21,4Χ16,4) 2. Ξαπλωμένη γυναίκα (22,4Χ16)
Η περίπτωση της Ζακύνθιας ζωγράφου και λογοτέχνη Κατερίνας Χαριάτη-Σισμάνη (1911-1996) εμφανίζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για τον μελετητή της νεοελληνικής ζωγραφικής για δύο κυρίως λόγους: o πρώτος αφορά τη μαθητεία της κοντά στον σπουδαίο Έλληνα ζωγράφο Γιώργο Μπουζιάνη την περίοδο 1943-1959. Η πολυδύναμη σχέση μαθήτριας-δασκάλου, που κατέληξε σε αμοιβαία εκτίμηση και βαθιά φιλία, καταγράφηκε με τρόπο γλαφυρό από τη Χαριάτη-Σισμάνη στο βιβλίο της «Μαθητεύοντας κοντά στον Μπουζιάνη», το οποίο εκδόθηκε το 1985 και αποτελεί πολύτιμη δεξαμενή πληροφοριών για τον τρόπο εργασίας αλλά και για την προσωπικότητα του μεγάλου καλλιτέχνη.
Ο δεύτερος σχετίζεται με τη δική της καλλιτεχνική παραγωγή και κυρίως με τα 200 περίπου σχέδια που φιλοτέχνησε κατά τη διάρκεια της τετράχρονης εξορίας της (1948-1952) στη Χίο, στο Τρίκερι Μαγνησίας και στη Μακρόνησο. Είναι γνωστό, άλλωστε ότι, αν και ανήκε σε παλαιά, αριστοκρατική οικογένεια της Ζακύνθου, η Χαριάτη-Σισμάνη υπήρξε ενεργό μέλος του Ε.Α.Μ. και διώχτηκε εξαιτίας των πολιτικών της φρονημάτων.