Σήμερα 8 Νοεμβρίου η Δ΄ τάξη συνέχισε το εργαστήριο δημιουργικής γραφής με θέμα την πόλη - γειτονιά στο πλαίσιο του εικαστικού project "Εργαλεία Αποσυναρμολόγησης". Η συγγραφέας Δήμητρα Ιωάννου δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να φανταστούν τα παιδιά, να δημιουργήσουν, να συζητήσουν, να γράψουν τις ιδέες τους. Η ομάδα που ασχολείται με τα κτήρια μίλησε και για το Μουσείο Μπουζιάνη που είναι νέο κτήριο καθώς και το σπίτι του ζωγράφου που είναι διατηρητέο. Μαζί μας και ο εικαστικός Ζάφος Ξαγοράρης που μας αποκάλυψε μέρος της παρουσίασης του project με τα γύψινα τρισδιάστατα γράμματα που θα δημιουργήσει με τα παιδιά αλλά και τα ξύλινα που οδηγήσουν σε τυπώματα.
Το σχολείο μας με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ τάξης και τη δασκάλα τους κα Κατερίνα Πολίτου συμμετέχει φέτος σε ένα μοναδικό εικαστικό εργαστήριο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Το πρόγραμμα με τίτλο "Εργαλεία Αποσυναρμολόγησης" ξεκίνησε σήμερα και θα διαρκέσει μέχρι τέλος Δεκεμβρίου όπου και θα παρουσιαστεί στην τοπική και τη σχολική κοινότητα. Κάποιες φορές, για να μάθεις, πρέπει να ξε-μάθεις. Έτσι και εδώ για να δημιουργήσουν θα πρέπει να αποσυναρμολογήσουν την κατασκευή, τον μηχανισμό ή το εκπαιδευτικό εργαλείο που έρχεται στο σχολείο μας. Εμείς θα δουλέψουμε πολύ με τη δημιουργική γραφή και αυτή θα γίνει μετά εγκατάσταση με τη βοήθεια του εικαστικού υπεύθυνου του Project κου Ζάφου Ξαγοράρη, αναπληρωτή καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Σήμερα λοιπόν η κα Μυρτώ Λάβδα (Υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Στέγης), η εικαστικός κα Σουλιώτη, ο εικαστικός Ζάφος Ξαγοράρης και η συγγραφέας Δήμητρα Ιωάννου δούλεψαν μαζί με τα παιδιά το θέμα της πόλης και της γειτονιάς. Οι θεματικές των ομάδων που προέκυψαν από καταιγισμό ιδεών ήταν τα κτήρια, τα φυτά, τα οχήματα, οι άνθρωποι και οι ήχοι της γειτονιάς μας. Οι μαθητές σκέφτηκαν και κατέγραψαν τις ιδέες τους, εντόπισαν και σημείωσαν λέξεις και με τις λέξεις αυτές συνθέτουν νέα κείμενα. Η διαδικασία της δημιουργικής γραφής εντυπωσίασε τα παιδιά. Το ίδιο εντυπωσιασμένοι όμως έμεινε και η ομάδα ακούγοντας τις ιδέες των παιδιών και διαβάζοντας τα κείμενά τους. Στη δεύτερη συνάντηση έχουμε σκοπό να βγούμε από την τάξη και να περιηγηθούμε στη γειτονιά. Θα σας κρατάμε ενήμερους.
Την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017 ο Διευθυντής του σχολείου Νίκος Ευσταθίου με τις εκπαιδευτικούς Μώρου Σταματία και Σέρφα Ιωάννα συμμετείχαν ενεργά στην performance "Δοκιμή για μια ανέφικτη συνέλευση" στο Ινστιτούτο Γκαίτε και σε συνέχεια των εικαστικών εργαστηρίων στο σχολείο μας με την εικαστικό Τζένη Μαρκέτου. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος ενός ετήσιου καλλιτεχνικού προγράμματος με τίτλο «Νύχτα της Αισθητικής και της Φιλοσοφίας», εντάσσεται στη σειρά Apropos Documenta 14 και συνδιοργανώνεται από το Ινστιτούτο Γκαίτε και το Γαλλικό Ινστιτούτο.
Τα εφήμερα αντικείμενα (πλακάτ) που είχαν δημιουργηθεί από τα παιδιά της Ε΄και Στ΄ταξης μαζί με εκείνα άλλων 5 σχολείων της Αθήνας παρουσιάστηκαν στη δοκιμή της συνέλευσης φέρνοντας τη φωνή άβιων και έμβιων όντων του πλανήτη μας σε μια συζήτηση παιδιών και ενηλίκων για την οικολογία. Σκοπός να διερευνηθούν οι διαδικασίες μιας συνέλευσης και όχι το τελικό αποτέλεσμα.
Τι θα συνέβαινε αν όλα τα ζώα, τα φυτά, έως και το ίδιο το έδαφος και οι ωκεανοί είχαν μερίδιο λόγου σε αυτό το πλαίσιο διαπραγματεύσεων όπου και διακυβεύεται το μέλλον του οικοσυστήματός μας;
Σήμερα, 8/5/17 πραγματοποιήθηκαν τα δίωρα εικαστικά εργαστήρια με την εικαστικό Τζένη Μαρκέτου. Η "Δοκιμή για μια ανέφικτη συνέλευση" αποτελεί τον τίτλο του project καλλιτεχνικής και παιδαγωγικής πειραματικής της εικαστικού. Η Ε΄ και η ΣΤ΄τάξη συμμετεχείχαν διαβάζοντας κεφάλαια από τη Φάρμα των Ζώων του Όργουελ και προσεγγίζοντας βιωματικά την έννοια της συνέλευσης καταγράφοντας τις ιδέες τους, τα συνθήματά τους, τις νοηματικές σηματοδοτήσεις τους εκφράζοντας άβια και έμβια όντα του περιβάλλοντός μας. Αυτές τις σηματοδοτήσεις τις εξέφρασαν ατομικά και συλλογικά χρησιμοποιώντας και τη γλώσσα του σώματος - όπως σε συνέλευση. Η εικαστική τους παρουσίαση θα ολοκληρωθεί με τη βοήθεια των δασκάλων τους και το Σύλλογο Διδασκόντων γενικότερα, για να παραδοθούν στο Ινστιτούτο Γκαίτε κατά τη διάρκεια της ανέφικτης συνέλευσης στις 19 Μαίου 2017. Σύντομα θα ανεβάσουμε τη φωτογραφία του συνόλου των εφήμερων αντικειμένων της συμμετοχής του σχολείου μας στο project.
Δείτε εδώ το έγγραφο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την performance στο Ινστιτούτο Γκαίτε.