Με ιδιαίτερη χαρά δεχθήκαμε την ευγενική προσφορά για την πινακοθήκη του σχολείου μας ενός έργου τέχνης του γνωστού ζωγράφου Τάκη Παρλαβάντζα από τον συλλέκτη και ιδιοκτήτη του Αρχείου Νεοελληνικής Τέχνης κο Δημήτρη Παπαγεωργόπουλο που στεγάζεται στον 1ο όροφο στην "ΣτοArt Κοραή" (αίθουσα τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής).

τακης παρλαβάντζας

Ο Τάκης Παρλαβάντζας γεννήθηκε στον Πειραιά στις 10 Μαΐου 1930. Τις εγκύκλιες  σπουδές του έκανε στην Ιωνίδειο Σχολή. Σπούδασε στη συνέχεια εικαστικές τέχνες στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών κοντά στον Γιάννη Μόραλη. Με υποτροφία της Ολλανδικής Κυβέρνησης συνέχισε με σπουδές στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Άμστερνταμ για φρέσκο, βιτράιγ και ψηφιδωτό κοντά στον Walter Clemin. Σπουδές για εικαστικές τέχνες έκανε επίσης στο Βέλγιο, στην Ecole des M?tiers d? Art του Παρισιού και στην Ιταλία. Σπούδασε για δέκα συνολικά χρόνια, ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, βιτράιγ, ψηφιδωτό κ.ά., παίρνοντας τα αντίστοιχα διπλώματα, καθώς και διπλώματα θεωρητικών σπουδών. Επαγγελματικά, δίδαξε για έξι χρόνια, υπηρετώντας στην ιδιωτική μέση εκπαίδευση. Συνδυάζοντας επιδράσεις του Σεζάν και του Μόραλη, επιδόθηκε αρχικά στην παραστατική ζωγραφική, στο πορτραίτο, το γυμνό και το ύπαιθρο. Αργότερα, προχώρησε σε αφηρημένες συνθέσεις και θεωρείται πρωτοπόρος της ανεικονικής ζωγραφικής στη χώρα μας. Όντας ο ίδιος πνεύμα ανήσυχο, αναζήτησε νέες δυνατότητες δημιουργίας τόσο στον εκφραστικό, όσο και στον καθαρά τεχνικό τομέα και καινοτόμησε με τη δημιουργία εικαστικών ιδιοκατασκευών. Εξέθεσε έργα του σε εννέα πανελλήνιες καλλιτεχνικές εκθέσεις, όπως και σε πολλές ατομικές και ομαδικές. Δημιούργησε έργα μεγάλης κλίμακας, ζωγραφικά, γλυπτικά, βιτρώ κ.ά. σε κτίρια και δημόσιους χώρους, υλοποιώντας τις σπουδές του εικαστικών τεχνών εφαρμοσμένων στην Αρχιτεκτονική, όπως την τοιχογραφία στην πρόσοψη του Μεγάρου της Εστίας Νέας Σμύρνης, τα βιτρώ στο Δημαρχείο της Αθήνας, το Μνημείο Πεσόντων στα Καμένα Βούρλα κ.α. Για το ζωγραφικό του έργο τιμήθηκε με βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών στην 11η Πανελλήνια Έκθεση στο Ζάππειο (1971). Με βραβείο επίσης της Ακαδημίας Αθηνών τιμήθηκε και σε διαγωνισμό, για το βιβλίο του «Οι Αισθητικές Κατηγορίες στη Σύγχρονη Τέχνη».